گروه ارگانیک پروران طبرستان – ایران چیک

تامین کننده خوراک طیور و جوجه یک روزه و نمیچه مرغ برای پرورش دهندگان بومی و صنعتی و مرغ داری ها

گروه ارگانیک پروران طبرستان – ایران چیک

تامین کننده خوراک طیور و جوجه یک روزه و نمیچه مرغ برای پرورش دهندگان بومی و صنعتی و مرغ داری ها

ایرانچیک_خصوصیات کبک

چهارشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۳:۵۸ ب.ظ

خصوصیات کبک

کبک پرنده ای از دسته قرقاولان و کوچک با وزن ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم است. در لهجه های مختلف زبان فارسی به آن کوک و خاسه کو نیز گفته می شود. اندازه این پرنده ۳۱ تا ۳۵ سانتی متر است که اندازه جنس نر مقداری از جنس ماده بزرگتر است. گوشت این پرنده بسیار خوشمزه و لذیذ است به همین دلیل بسیاری از افراد به نگهداری این پرنده مبادرت می ورزند. اما برخی افراد نیز با عقاید خرافی و برای دفع جادو و جمبل این پرنده را نگهداری می کنند. کبک ها به صورت طبیعی در مناطق کوهستانی زندگی می کنند. این پرنده ها در طبیعت از دانه های گیاهان و علف ها و حشرات تغذیه می کنند.

کبک ها همانند بلدرچین جزو پرندگان ریز جثه است و زیر دسته قرقاول سانان که زیستگاه ۱۴ گونه آنها در بسیاری از کوه های آسیای صغیر و چین تا کوه های مناطق خاورمیانه، یونان،و جنوب بلغارستان پراکنده شده است که بیشتر در دامنه ها و صخره ها زندگی و تولید مثل می کنند.
از نظر شکل ظاهری چندان تفاوتی با جنس مقابل خود ندارد فقط جنس نر کمی بزرگتر از ماده آن است . رنگ بال پر آنها قهوه ای کم رنگ ، سرشان متمایل به خاکستری و زیر شکم آنها زرد رنگ است که بسته به مناطق جغرافیایی که دارند تیره تر یا روشن تر است.وزن کبک نر از ۵۰۰ تا ۸۰۰ گرم و ماده ها ۴۵۰ تا ۶۸۰ گرم اند.

جهت دریافت مشاوره پرورش کبک و خرید جوجه و نیمچه کبک با ما تماس بگیرید.
گروه علمی تحقیقاتی ارگانیک پروران طبرستان
با مدیریت : دکتر ایمان قناعت

011-44272480
011-44292755
0903-6166003

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۳
ایمان قناعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی