گروه ارگانیک پروران طبرستان – ایران چیک

تامین کننده خوراک طیور و جوجه یک روزه و نمیچه مرغ برای پرورش دهندگان بومی و صنعتی و مرغ داری ها

گروه ارگانیک پروران طبرستان – ایران چیک

تامین کننده خوراک طیور و جوجه یک روزه و نمیچه مرغ برای پرورش دهندگان بومی و صنعتی و مرغ داری ها

ایرانچیک_تغذیه بوقلمون

شنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۵:۳۱ ب.ظ

تغذیه بوقلمون

جوجه ها مانند سایر طیور در ۲۴ ساعت اول نیازی به غذا ندارند . مقدار غذایی که جوجه ها در ۴هفته اول مصرف می نمایند ۴۵۰ تا ۵۰۰ گرم است که به مرور بر مقدار آن افزوده می شود. میزان رشد در سنین مختلف یکنواخت نیست به طوریکه رشد تا سن ۷ تا ۸ هفتگی سریع و در ۱۴ تا ۱۵ هفتگی به حداکثر می رسد. جنس نر نسبت به ماده ها ضریب مصرف بالاتری را دارد. چربی ها و هیدروکربن ها منابع اصلی انرژی در آنها محسوب می شود. غذای بوقلمون تا ۸ هفتگی آردی و بعد به صورت پلت می باشد.

جیره های غذایی پرورش بوقلمون

جیره های مخصوص اهداف پرورشی به صورت زیر هستند:

برای سنین ۱ تا ۶ هفتگی (با ۲۵ تا ۲۸ در صد پروتئین خام)

برای سنین ۷ تا ۲۹ هفتگی (حداقل ۱۴ در صد پروتئین خام)

 از بدو تخمگذاری (حداقل ۱۵ درصد پروتئین پرواری جیره های پرواری برای جوجه ها ( باحداقل ۲۸ درصد پروتئین خام جیره غذایی برای بوقلمون های پرواری در ۳ گروه با حداقل ۲۳% ، با حداقل ۱۸% و با حداقل۱۴% پروتئین )

این نوع تقسیم بندی صرفه جویی در مصرف پروتئین کاهش اختلالات متابولیکی خشک ماندن بستر کمتر شدن ضعف پا هزینه کمتر تا ۳% و تناسب غذا با سن پرنده را به دنبال دارد . هدف اصلی در پروار بندی دستیابی به گوشت بیشتر باضریب مصرف کمتر است.

تولید گوشت

گوشت بوقلمون سرشار از پروتئین ( ۳۰% ) ولی فقیر از انرزی ( ۲۰۰۰ کیلو کالری ) می باشد . با بالا رفتن سن میزان گوشت سینه افزایش یافته در حالیکه گوشت ران تقریبا ثابت می ماند. نسبت استخوان به گوشت سینه با فزایش وزن و سن کاهش می یابد . کشتار بوقلمون کاملا شبیه به ماکیان صورت می گیرد راندمان تخمگذاری سالیانه بر حسب واریته متفاوت بوده وبین ۹۰ تا ۱۲۵ عدد می باشد . وزن تخم ها ۷۰ تا ۹۰ گرم است و اندازه آن با بالارفتن سن افزایش می یابد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۰۲
ایمان قناعت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی